چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 01 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۲۶۸
تاریخ انتشار : ۰۳ : ۱۵ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۷

به گزارش دیباچه، آهنگ «ماه و پری» با صدای «محمدجواد یزدچی»، به آهنگسازی و تنظیم «ارشک رفیعی» و با شعر حضرت حافظ؛ به مناسبت فرارسیدن سال جدید منتشر شد.

آلبوم موسیقی «ماه و پری» با صدای «محمدجواد یزدچی» و با موسیقی «ارشک رفیعی» توسط ارکستر بزرگ، شامل 10 ترک با اشعاری از شاعران بزرگ ایران زمین، از جمله؛ حافظ، مولانا و عطار؛ در یک‌سال اخیر، زیرنظر «ارشک رفیعی» ضبط شده و در حال حاضر، آماده انتشار است. این اثر موسیقایی 10 تصنیف را شامل می‌شود.

آهنگ «ماه و پری» از مجموعه آلبوم موسیقی «ماه و پری» با صدای «محمدجواد یزدچی»، به آهنگسازی و تنظیم «ارشک رفیعی» و با شعر حضرت حافظ؛ به مناسبت فرارسیدن سال جدید با مجوز رسمی دفتر امور موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد و در اختیار علاقمندان به موسیقی در سراسر کشور قرار گرفت.

در اجرای آهنگ‌ «ماه و پری»؛ ارشک رفیعی ـ نوازنده سه‌تار، سعید همتیان ـ نوازنده نی، مجید شیخ حسین ـ نوازنده سنتور، فرزاد جعفری ـ نوازنده دف و پرکاشن، امین عطایی ـ نوازنده ویلن، زانیار حسنی ـ نوازنده ویلن، مهرداد نامی ـ نوازنده ویولا و غزاله شیرازی ـ نوازنده ویلنسل با سازهای خود به هنرنمایی پرداخته‌اند.

از «ارشک رفیعی» به عنوان آهنگساز و تنظیم‌کننده آثار موسیقایی؛ آلبوم‌ «سماع سرد» به خوانندگی مظفر شفیعی، آلبوم‌ «خانه خورشید» به خوانندگی قاسم رفعتی، آلبوم‌ «صبح دریا» به خوانندگی امیر رفعتی و همچنین آلبوم‌ «خنده حافظ» به خوانندگی علیرضا عطایی منتشر شده است و آلبوم‌ «نیما یوشیج» به خوانندگی استاد «شهرام ناظری» شوالیه آواز ایران و همچنین آلبوم‌ «شاعر گمشده» به خوانندگی استاد «شهرام ناظری» را نیز در دست انتشار دارد.

رفیعی همچنین آهنگسازی تیتراژ پایانی فیلم سینمایی «ایران برگر» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و با صدای استاد شهرام ناظری بر روی شعر «دانه‌های باران» از سروده‌های سیاوش کسرایی، آهنگسازی فيلم سينمايي «حكايت عاشقي» به کارگردانی احمد رمضان‌زاده و همچنین آهنگسازی فیلم «هامین» به کارگردانی افشین علیزاده را در کارنامه سینمایی خود دارد و از موسیقی این آهنگساز ایرانی در سریال The Night Of نیز استفاده شده است.

محمدجواد یزدچی زیرنظر «بهزاد خدارحمی» و «مهدی دیزانی» شروع به یادگیری ساز سه‌تار کرد و در ادامه، در محضر استاد «کیوان ساکت» و همچنین «مهدی دیزانی» شروع به یادگیری ساز ‌تار کرد و هم اکنون زیرنظر «علی قمصری» ریزه‌کاری نواختن تار را فرامی‌گیرد. این خواننده جوان موسیقی سنتی از سال 84 زیرنظر «علی علیرضا» و همچنین از سال 88 تاکنون زیرنظر «نغمه غلامی» فنون خوانندگی را یاد گرفته است.

برگزاری کنسرت با گروه موسیقی «دیزانی» در فرهنگسرای «اشراق» و تالار «رودکی» در تهران؛ به عنوان نوازنده سه‌تار و خواننده، در فاصله سال‌های 85 تا 87 از دیگر فعالیت‌های هنری «محمدجواد یزدچی» محسوب می‌شود.

تعداد بازدید : 0

دانلود


برچسب ها: موسیقی ، ماه و پری
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار